Wijziging werkverdeling callcenter HAP
In overleg met de triagisten is de werkverdeling gewijzigd op het callcenter HAP met als belangrijkste doel werkdruk en onrust in het callcenter verminderen.
Taakverdeling
In mei is een pilot gestart:
1. De triagist die aan de balie zit heeft niet als eerste taak het telefonisch te woord staan van patiënten. Haar werkzaamheden zijn gericht op:
- de ontvangst en de coördinatie van patiënten (met of zonder afspraak) aan de balie,
- de patiënten identificatie en
- agendabeheer (uitloop visites e.d.) en aannemen van de overleglijn.
Op momenten dat het druk is aan de telefoon en zij voorlopig geen werkzaamheden in de agenda heeft staan, zal deze medewerker natuurlijk alsnog inloggen en mee bellen.
2. De triagist met vlag (TMV) is geïntroduceerd. Dit houdt in dat de triagist die de vlag naast zich heeft staan het aanspreekpunt is voor de huisartsen en overige medewerkers wat betreft;
- lab werkzaamheden
- patiënten transport
- uitleen Gast UZI pas
- uitgifte van opiaten
- computerstoringen enz. enz.
Deze TMV draagt de verantwoordelijkheid maar kan zeker aan haar gevraagde taken delegeren naar collega triagisten.
3. De SOH houdt zich hoofdzakelijk bezig met de SOH taken (15 competenties)
Nieuwe (vakantie)functie
We hebben gedurende de vakantieperiode ( 01-06 t/m 30-09) een viertal baliemedewerksters aangenomen. Dit zijn jonge meiden waarvan twee doktersassistent i.o., één afgestudeerd doktersassistent en één HBO-Verpleegkundige i.o. Zij zijn in het weekend ingeroosterd met een dienst van 09.00-15.00 uur of van 15.00-21.00 uur, en zullen de balie bemensen. Zij ontlasten de triagisten waardoor we meer ruimte creëren onder de triagisten om te bellen of de arts te ondersteunen. Zij zijn dus “nog” geen triagist en doen dus ook geen (telefonische ) triage. Wel hebben zij een korte training ABCD handelen gehad en kunnen bijvoorbeeld aanlopers inschrijven aan de balie en in overleg een urgentie toekennen. Naast hen aan de balie (WP6) zal altijd een triagist zitten waarmee ze laagdrempelig kunnen overleggen.
We hopen dat deze wijzigingen wat meer duidelijkheid en structuur en uiteindelijk ook verlichting van de werkdruk onder de triagisten zal opleveren.